— Afmelding storing 26-01-2021 19:30 uur —
Hierbij melden we de storing af. De achterstand is inmiddels weggewerkt.
— Update 26-01-2021 2021 17:48 uur —
Dienstverlening is hersteld. Engineers monitoren de leverstraat actief en achterstanden worden weggewerkt.
— Update 26-01-2021 13:34 uur—
Onze engineers hebben in samenwerking met de leverancier de storing in behandeling.
Een oplostijd is nog niet bekend.
Wij houden je op de hoogte.
— Oorspronkelijk bericht 26-01-2021 10:30 uur—
Op dit moment is er een storing in de leverstraat voor mobiel.
Hierdoor is het niet mogelijk om:
- Mobiele porteringen uit te voeren;
- Nieuwe abonnementen op te leveren;
- Blokkades van simkaarten uit te voeren;
- Wijzigingen in de beheerportal / OneBase door te voeren;
- CDR’s te ontvangen.
Als gevolg van deze storing loopt de aanlevering van het verbruik, limieten en waarschuwingen achter en worden hoogverbruiksmeldingen niet verzonden. Wanneer CDR’s weer ontvangen worden, zullen de hoogverbruiksmeldingen alsnog verstuurd worden.
Wij adviseren porteringen niet zelf af te roepen.
Voor het uitvoeren van blokkades van simkaarten kan er een ticket worden aangemaakt.
Wij houden je op de hoogte.
*** Afmelding 21-01-2021 11:50 ***
De leverstraat is hersteld. Orders worden weer opgeleverd.
*** Oorspronkelijke melding 19-01-2021 09:00 ***
Op dit moment is er een verstoring in de leverstraat van Microsoft Office 365.
Hierdoor zullen orders voor het toevoegen van nieuwe tenants en bestaande tenants niet worden opgeleverd.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Wij houden u op de hoogte.
Engineers constateren en ontvangen meldingen over problemen wanneer er problemen zijn na Release 23 upgrades.
Hieronder vind je eventuele problemen en melden we de getroffen dienst, impact, eventuele workarounds en een actuele status.
25-01-2021 14:45 uur
HIP, KPN EEN. Bellen naar risicobestemmingen met gebruik van pincode. Wanneer een gebruiker de pincode invoert om naar een risicobestemming te bellen wordt opnieuw de pincode gevraagd (loop). Dit komt enkel voor wanneer de pincode op groepsniveau is ingesteld. Wanneer de pincode op de gebruiker is aangemaakt ondervindt deze geen impact.
– Workaround. Code instellen op de gebruiker welke naar risicobestemmingen belt.
– Status 25-01-2021 14:45. In onderzoek / Workaround beschikbaar.
22-01-2021 11:45 uur.
SP.voipit.nl CommPilot. Push Notification Registration niet zichtbaar wanner je bent ingelogd als Service Provider. Door als gebruiker is te loggen worden deze push notifications wel weergegeven. Er is geen functionele impact voor eindgebruikers.
– Status 25-01-2021 13:45 uur. In onderzoek.
21-01-2021 15:30 uur
Problemen met het doorverbinden van gesprekken.
HIP gebruikers: In Broadsoft kan het probleem in veel gevallen verholpen worden door de Maximum Number of Concurrent Redirected Calls te verhogen.
KPN EEN gebruikers: Indien het maximaal aantal concurrent redirected calls verhoogd dient te worden kan er een ticket/case aangemaakt worden. Engineers zullen deze wijziging voor je doorvoeren.
– Status 21-01-2021 15:30 uur. In onderzoek / Workaround beschikbaar.
21-01-2021 11:50 uur
Diversion Inhibitor functionaliteit – Bij het niet aannemen van een gesprek op een Anywhere nummer wordt deze niet correct teruggestuurd naar Broadsoft. Gesprekken worden naar door de voicemail van het mobiele nummer gestuurd.
– Impact op gebruikers van ASB 5,6,7,8,10,11
– Workaround beschikbaar. Door onder de Anywhere instellingen “Require Answer Confirmation” aan te zetten blijven gesprekken binnen Broadsoft.
– Status 22-01-2021 15:20 uur. Workaround is beschikbaar. Herstel wordt voorbereid om het probleem te verhelpen nadat alle servers naar Release 23 zijn geüpgraded.
21-01-2021 09:20 uur
Hipper+/ KPN Mijn Gesprek. Visual Voicemail werkt niet in de app.
– Voicemails zijn te beluisteren door te bellen naar 1233
– Status 21-01-2021 16:10 uur. Leverancier is aangestuurd voor herstel. Vermoedelijk is voor dit probleem een App update benodigd.
25-01-2021 15:00 uur
Callcenter en Supervisor software. Rapportages worden niet altijd goed uitgedraaid. Er wordt een error getoond (2051 Service not available). Deze error wordt getoond wanneer er grotere rapportages worden opgevraagd.
-Status 26-01-2021 10:55 uur. Opgelost sinds 25-01-2021 18:35 uur.
25-01-2021 13:50 uur
Het uploaden van announcements en het toevoegen van custom files aan een profiel is niet mogelijk op de Broadsoft omgeving.
– Workaround beschikbaar door KPN EEN gebruikers door in te loggen op de commpilot via beheer.voipit.nl.
-Status 26-01-2021 10:55 uur. Opgelost sinds 25-01-2021 17:35 uur.
25-01-2021 13:40
Callcenter & Receptie software. Exchange integraties werken niet. Bestand creëert foutmelding ‘Unable to launch application’.
-Status 26-01-2021 10:55 uur. Opgelost sinds 25-01-2021 18:35 uur.
20-01-2021 17:00 uur
Het uploaden van announcements en het toevoegen van custom files aan een profiel is na de Release 23 upgrade niet mogelijk voor gebruikers via de commpilot op beheer.voipit.nl.
– Workaround beschikbaar door direct op de broadsoft omgeving in te loggen.
– Status 25-01-2021 13:45 uur: Opgelost.
25-01-2021 08:55 uur.
IAM Mobile. We ontvangen meldingen over problemen met IAM Mobile. Het gaat hier om het wijzigen van de callcenter status, do not disturb status, wisselgesprekken en doorschakelingen.
– Status 25-01-2021 10:55 uur. Opgelost.
20-01-2021 17:00 uur
Voicemail afluisteren vanaf extern telefoonnummer niet mogelijk voor gebruikers op ASB 7-8-10-11.
-Status: Opgelost sinds 20-01-2021 16:45
19-01-2021 09:30 uur
Beheer Portal, tabblad CommPilot
– Voor een deel van de gebruikers linkt het tabblad CommPilot in de Beheer Portal niet door naar de Broadsoft CommPilot.
– Voor een deel van deze gebruikers is er een workaround beschikbaar door rechtstreeks in te loggen op de Broadsoft omgeving en daar de CommPilot te gebruiken.
– Status: Opgelost sinds 19-01-2021 18:25
19-1-2021 09:00 uur
HIPIN Software Integratie en KPN EEN Software Integratie
– Applicatie werkt niet voor een deel van de gebruikers.
– Status: Opgelost sinds 19-01-2021 09:45
19-01-2021 09:00 uur
Receptionist+ en KPN een Receptie+
– Applicatie werkt niet voor een deel van de gebruikers.
– Status: Opgelost 19-01-2021 09:45
— Afmelding 18-1-2021 18:05 —
Portalen zijn volledig hersteld. Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update 18-1-2021 15:10 —
Engineers constateren ook herstel van de Beheerportal.
De bereikbaarheid van de beheerportal en IRMA worden actief gemonitord.
— Update 18-1-2021 15:00 —
Engineers constateren dat IRMA weer bereikbaar is.
We houden je op de hoogte.
— Oorspronkelijk bericht 18-1-2021 14:46 —
Engineers melden een storing dat de Beheerportal en IRMA momenteel niet bereikbaar zijn.
Blokkades op SIM-kaarten kunnen middels OneBase worden uitgevoerd.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding 18-1-2021 18:10 —
Engineers bevestigen volledig herstel van de dienstverlening. Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update 18-1-2021 15:00 —
Engineers constateren herstel in de dienstverlening.
Actieve monitoring vindt plaats.
— Oorspronkelijk bericht 18-1-2021 14:44 —
Engineers constateren een storing op de mShield redundant. Netwerkverkeer met internet als bestemming wordt niet afgehandeld.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.